Att brodda en häst!

Ja, att brodda en häst är inte helt enkelt, speciellt när "gängen" på broddhålen slitits. Jag satte ju på Sune vinterskor vid sista skoningen, men valde att inte sätta i några broddar..... BIG,BIG mistake!!!!
 
Idag var jag tvungen att försöka sätta i broddarna så att jag och Mirre kunde rida ut. Det var inte det enklaste, när gängen på brodden inte tar!!!!! Gahhh! Frusterande och väldigt irriterande! Vi lyckades få dit tre broddar på tre hovar och två broddar på en hov.
 
Ja, ja... vi kunde skritta ut i allafall...
Coolingar va?!
Härligt väder har det varit idag!
 

Kommentarer
Postat av: Marianne

Det var lite av vår i luften , takdropp och styltor när man red !!!

2012-10-28 @ 08:46:39
Postat av: Jenny

hihi... nä huvva, att hålla på med brodd är jobbigt! skönt att mina sitter i redan ;)

syns imorrn!! Kramen!

2012-10-28 @ 20:44:57
URL: http://jen81.blogg.se
Postat av: Linda

Usch ja det är inte lätt vid övergång från sommartid till vintertid. Jag själv får vänta med att ta ut hästen ur hagen tills hovslagaren kommer :)

Sv: Riktigt bra för att vara dressyrnörd ;)

2012-10-30 @ 12:09:58
URL: http://www.mittangsull.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0