Genomkörare av Cocco

Idag har jag ridit Cocco, Mirre känner sig lite hängig och dessutom brukar jag ju rida henne en gång i veckan.
 
Det blev en rejäl genomkörare med nästan bara galopparbete. Jag tänjde ordentligt på gränsen i den samlade galoppen och det var så klart jobbigt. Vi hade lite olika åsikter ibland, men med övertalning jobbade hon vidare.
 
Det som Cocco har jobbigast med är att sätta in vänster bak, in under sig i vänster varvet. Hon vill gärna skjuta ut höger bogen och sätta bakbenet ut, till vänster om sig själv. Detta gör ju att det blir svårare för henne att samla sig på en mindre volt. Det här arbete jobbade vi mest med och Cocco tyckte jag var jätte jobbig, men även här gick det med endel övertalning. 
 
För att jobba det här bakbenet, flyttade jag henne undan vänster skänkeln på volten. Red även förvänd sluta, för att komma åt höger bog och vänster bak. Allt detta arbetet är väldigt jobbigt, tycker hon och det är naturligtvis inget som går av sig självt på en gång. vi får fortsätta jobba på detta så blir det bra!
 
Det som är så roligt är ju att man faktiskt KAN jobba henne så här nu. Det har inte gått förrut. Ev. rider jag henne i morgon också.
 
Sune hann jag inte rida idag, men han gick ett lösgörande pass igår och var jätte fin. Fick vara på honom några gånger ordentligt med skänkeln, men sedan svarade han jätte bra.
 
Arkivbild

Kommentarer
Postat av: Marianne

Samma " Problem " som jag har med Diego !!!!

2013-04-05 @ 18:01:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0