Peter träning - film!

Idag har jag tränat för Peter igen! :)
 
Jag berättade om senaste programträningen och att jag tycker jag tappar allt när jag rider program. Berättade även att jag jobbat mkt med att få honom kvickare och mer framme för skänkeln. Peter vill då känna på honom, det var ett tag sedan han gjorde det, så det var ju bara bra.
 
Överlag tyckte han att Sune kändes fin, satt fast lite i vänster tygeln. Gud vad roligt det är att se sin häst med ngn som kan rida på ryggen! :) Konstaterade att jag har en riktigt fin häst ( men det visste jag ju redan).
 
Peter ville att jag skulle känna känslan och skillnaden sedan han ridit.... OCH vilken skillnad sen! Redan när jag skrittade honom på lång tygel, kände jag att han var MYCKET mer framme för skänkeln. Sune kändes super fin! han var mer ihop och lätt och luftig med härlig energi. Nu vet jag vad jag ska sträva efter. 
 
En sak till som Sune gärna gör, när det blir lite jobbigt är att räta ut sig. Det får han inte göra!  Han får hellre sakta av och att det kanske blir fel, men INTE räta ut sig!
 
Nu ska vi jobba vidare med det här till nästa gång Peter kommer.
 

Kommentarer
Postat av: Jenny

ser super ut!! Kul!! :D

Svar: tack! :D
lizettepadellaro.blogg.se

2013-04-09 @ 21:10:22
URL: http://jen81.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0