Om oss

Vi är en liten hästtokig familj, som bor ca 7 mil väster om Sundsvall. Hästarna är en stor hobby i vår familj, både när det gäller ridning och trav.

 Jag heter Lizette Padellaro och är född 1974. Jag började rida på ridskola när jag var 7 år och har haft egna hästar sedan 1984. Är nu inne på min tredje häst, har ridit in och utbildat alla själv t.o.m Msv dressyr. Jag tränar regelbundet för tränare och har sedan 2004 tränat för Maria Berg,som tyvärr 2013 lämnade ÅRK. Har tidigare tränat för bl.a Inga-May Bylund, Sten Åstedt, Kristian von Krusenstierna, Sigrid Bergåkra m .fl. Tränar sedan 2012 för Peter Nordlander, som jag även tränat för tidigare. 

Jag har tävlat i dressyr sedan 1989 och har nu tävlat t.o.m St. Georg. Vinster och placeringar t.o.m Msv A/ St. Georg. Har även erfarenhet av inkörning, både ridhästar samt ponnies. Även viss erfarenhet av travhästar.

Jag är utbildad Ridledare (RIK O), har gått hästskötarkursen på Strömsholm, praktiserat i travstall. Är amatörtränare, men har ej tagit ut licensen. Är dessutom utbildad undersköterska och jobbar nu 80 % som förskolärare.

Lizette och "Sune"

Min man heter Marco och är en stor travfantast. Sedan januari 2010 har han börjat köra själv och vi har även kört in ett  varmblodssto (Princessan) själva. Marco sköter även mycket av marktjänsten på gården. Är sedan juni -11 amatörtränare. (Marco har tagit ut sin licens) 

Princessan under inkörningen, vintern -10/-11

Våran dotter, Miranda har ridit hela sitt liv!! Hon har tidigare haft två foderponnysar och har nu en egen ponny, Cocco. ( Sedan april -12).Under -12 gjorde hon sin första tävlingssäsong och målet för i år är att starta LA.  Hon rider även på min häst "Sune", ibland Har även provat på att köra lite.

"Sune" och Miranda

Vi har för närvarande 4 hästar i stallet. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0