Vilken träning!

I dag var det äntligen dax att träna för Peter igen. Första träningen på det nya året och vilken träning det blev.
 
Sune var kanonfin och Peter tycker att han fått en större trav med mera gung i. Roligt att få ett kvitto på att det man jobbat med hemma är rätt.
 
Efter uppvärmning fick vi fick börja med att rida öppnor, där traven efter hand skulle växa framåt-uppåt ( i takt) och samma sak i slutorna. En bra övning, där man känner att man kan påverka skolorna när man väl är inne i dem. Sune har tidigare nästan tappat bjudning allteftersom jag ridit skolorna, men nu var han super fin! :)
 
I galoppen berättade jag för Peter att jag upplevt den som lite seg, när jag samlar den. Här fick jag rida på volten och samla- rida fram-samla o.s.v. MEN när jag samlade använde jag mestadelen spöt och "duttade" på bakdelen, så att han kom till samling. Inte så mkt hand alltså. Peter sa även att jag måste bli snabbare med mina hjälper, för att även Sune ska bli snabbare. Vi fick i allafall till det riktigt bra och det är bara att träna vidare på detta.
 
Så läxan till nästa gång blir att fortsätta jobba med dagens övningar. Det blev lite film på galoppen, när jag rider lite framåt...
 
 
Just ja, jag glömde berätta att jag fick prova Peters sadel, en Childeric. Super skön sadel, där man hamnade väldigt bra med skänkeln.

Kommentarer
Postat av: Carina Edin

Jag har aldrig sett dig rida bättre på en träning nån gång, kul nu händer det saker.

2013-01-15 @ 20:33:17
Postat av: Marianne

Oj vilken fin film !!!!!!

2013-01-16 @ 08:31:16
Postat av: Linda

Tjhooo vad kul att se er :)!

2013-01-16 @ 17:02:28
URL: http://www.mittangsull.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0