Kvalet fixat!

Jag uppnådde mina mål i dagens start, trots endel missar! Vi fick 63,99%, så nu får vi rida Intermediere.

Som sagt vi hade lite småmissar, som jag tar på mig. Bl.a. ett byte i inridningen, en räknemiss i 4: orna. Dessutom blev öppnorna lite vingliga . Vi har ännu inte rätta flytet i de, men vi är på rätt väg. I dag kunde jag känna den luftiga, fina traven bitvis, men Sune blir fortfarande lite på och av.

Måste ändå säga att vi gått framåt. Hade vi haft dessa missar i fjol, har vi nog knappt fått 60%.

Domarnas kommentarer var:
Lotta Finstorp:
"Häst med goda gångarter och spänst! Är idag ngt av och på i sin bjudning. Stundtals mkt lätt och fin i framdelen men orkar inte hela vägen". 63,553%

Gunilla Åkerman:
"Trevlig uppvisning på häst som ger ett mkt uppmärksamt intryck. Ganska bra form blir ibland ngt låg. Kunde visas med mer energi. Väl ridet!." 64,342%

Sonny Elfvin:
"Fin häst som behöver komma jämnare mellan hjälperna så att du får en jämnare bjudning och eftergift." 64,079%

Bilder kommer senare....


Kommentarer
Postat av: Linda

Nähä du, det var en regional klass :).

Svar: St.Georg var Nationell klass.
lizettepadellaro.blogg.se

2013-06-03 @ 22:01:34
Postat av: Lotta

Nej, det står både i proposition och resultatlista att det var en regional klass. Retfullt om du anmäler dig till en Int I, rider den och sedan blir anmäld till disciplinnämnden när du inte varit kvalad.

Svar: Vad jag kan se av både propp och resultat så var St Georgen i Härnösand Nationell klass! Brukar inte vara tre domare annars! Jag vet inte vart ni läst att den var regional?
lizettepadellaro.blogg.se

2013-06-04 @ 15:22:05
Postat av: Linda

Sorry! Fel av mig! Kollade på fel tävling..

Svar: Ja, alla kan vi ha fel! :D
lizettepadellaro.blogg.se

2013-06-04 @ 21:47:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0