Peter träning! :)

I dag har Sune och jag tränat för Peter igen! :)
 
Efter uppvärmningen provade jag på galoppsaxen, som den är Int 1. Fick ta om den ngn gång, men annars gick det faktiskt ganska bra tycker jag. Det jag måste träna på är att räta ut och flytta över bakdelen innan bytet, så att jag direkt efter bytet kommer in rätt i den nya slutan. En väldigt teknisk rörelse.
 
Fokus idag låg annars på öppnor och slutor i trav. Det är de vi behöver jobba med för att få ett bättre flyt och samtidigt behålla takt och schvung. Peter hjälpte mig lite genom att springa och peta lite på honom....och jäklar vilka öppnor och slutor han gjorde Sune! Tänk när vi får till de så där på tävling, då ni!
 
Jag tänkte faktiskt lite öppna, i diagonalslutorna, för att få han mellan inner skänkel och ytter tygel. Det funkade riktigt bra. 
 
Ev. kommer Peter och hjälper mig på framridningen till helgen, om han hinner....hoppas!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0