Sammanfattning av dagens start

Idag red vi alltså en Msv A (reg). Jag startade sist idag, för en gångs skull! ;)
 
Framridningen:
Jag valde att rida fram ca 10-15 minuter kortare än jag brukar, eftersom underlaget var ganska tungt. Jag red intensivare, men ändå med skrittpauser. Det funkade bra och Sune kändes jätte fin på framridningen. Red även med spö på slutet av framridningen idag, för att få fram det där lilla x-tra. Det fick jag också, på framridningen.
 
Inne på banan:
Travade på ordentligt när vi kom in och visade han runt. Sune kändes ganska avspänd och bjöd bra framåt. Själva programmet var jag ganska nöjd med, men fortfarande har jag inte ett jämnt flyt och tryck i travdelen. Detta gjorde att han blev lite ostadig i formen i traven. Ryggningen, som jag var lite orolig för, fick jag 7,7 och 8 på! :) Den samlade skritten blev seg, även den ökade.
 
Summering:
Så här i efterhand kan jag tycka att jag stressade på ngt i traven och att jag drog i hop honom för mkt. Kan vara därför han blev orolig i formen och att han gapade ibland. I morgon ska jag låta han ha ngt längre hals och rida lite mer samlat i traven, våga stämma av.
 
Är ändå ganska nöjd med dagen. Det blev ju trots allt en 3:e placering, även om procenten inte var så hög. Domarna var jämna och två stycken hade mig på 62,558 % och en på 63,023%. Nu såg jag inte så många ekipage, men det var överlag ganska låga poäng. (bra när det är lika för alla)
 
Det går inte att ladda upp bilder nu!!! Gahhh! Titta på Instagram i stället, sök på sunepune!
 
I morgon startar vi 13.33, en PSG (nat).

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag höll mig uppdaterad via equipe ;) Grattis till 3'e placeringen!! :D Skoj skoj! Kör så de ryker imorrn! ;)
Kram!

2013-06-15 @ 22:27:25
URL: http://jen81.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0