Cocco idag

Tisdag betyder ju att jag rider Cocco. Så innan träningen idag blev det ett pass på henne.
 
Jobbade mycket med hennes vänster sida både i trav och galopp. I vänster varv måste jag tänka leda ut med höger tygeln och ställa/böja till vänster. I höger varv måste jag då tänka på att rida henne rakare, så att jag fortfarande har koll på vänster bogen. Red mkt på rakt spår och ställde vänster. Hon tog arbetet riktigt bra och var duktig!
 
Jag fick dessutom bra tips av Peter idag (när jag tränade Sune), hur jag ska tänka. Jag har hela tiden tänkt att hon måste ta stöd på höger tygeln (ytter) i vänster varvet. Men Peter sa att så länge hon inte är tillräckligt mjuk och loss i vänster sidan, kan hon heller inte ta stöd på yttertygeln. Däremot, när hon är lika i båda sidorna, då kommer hon automatiskt att ta stöd på ytter. Logiskt, eller hur?!
 
Som avslutning idag red jag några öppnor och slutor på henne (trav). Höger öppna och sluta är lite enklare, än de till vänster. Men det är ju återigen vänster sidan som måste bli mer loss. Tycker ändå att hon fortsätter att utvecklas och gå framåt för varje gång! :)
 
Cocco, när hon nyss kommit till oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0