Öppnor, volter och slutor

Efter uppvärmning, där jag la honom lite rundare och lite lägre än jag brukar, så började jag jobba traven. Vi fortsatte lite på gårdagens jobb...

Traven kändes bra från start och likaså öppnorna. Volterna och slutorna däremot gick inte lika bra! Sune och jag hade lite olika uppfattning hur dessa skulle göras. Jag ville att han skulle behålla bjudning och trav . Det ville inte han.

Efter några försök fick vi ändå till volterna, men slutorna blev inte så bra som jag ville. Efter långsidorna var de ganska bra, men på diagonalerna tappade han traven. När jag krävde mer blev det galopp eller så rätade han ut sig.

Till slut gav jag mig, när jag fick till det hyfsat. De är inte så bra som jag vill, men det här behöver vi träna mkt på. Det kommer naturligtvis inte på en gång.

I morgon blir det uteritt och vila på fredag. På lördag endast lösgörande pass inför tävlingen på söndag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0