Man lär sig alltid något nytt!

Fast jag tävlat så många år, så lärde jag mig idag ngt nytt!

Man får inte rida upp på medellinjen, efter att man fått startsignal! Inte ens några meter i trav. Då får man 2 poängs avdrag för felridning. 

Jag lade en volt nere i hörnet, red några meter upp på medellinjen, innan jag svängde höger och fattade galopp. Det fick jag felridning för, hade ju fått startsignal. 

Ja, ja man lär sig hela tiden ngt nytt. Nu hade inte två poäng ngn betydelse för vilken placering jag skulle hamna på idag. Fick drygt 61% och blev 7:a av 14 startande. 

Tycker ändå att känslan var bättre i travdelen idag, än tidigare. Dock blev han lite matt och tappade lite bjudning, främst i skolorna, vilket gör att vi tappar  poäng. Han blir då lite kort i halsen och ngt låg i formen. Annars en ganska jämn ritt med en för stor högerpiruett och en liten miss i serien. 

I morgon ska jag försöka ha mera bjudning  i traven, inte dra ihop honom. Vara noga med piruetterna. :-)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0