Nu kan snön komma....

.... även om den gärna kan vänta ett tag till.

Idag har hästarna fått "vinterdojjorna" på sig, dvs broddar och snösulor. Efteråt red vi ett pass på ridbanan med dem. Passet gick väl så där...

Sune var lite segstartad idag. Efter att jag värmt upp honom i alla gångarter, så ville jag att han skulle ta i lite till bakifrån. Jag red fram och tillbaka i traven, men tyckte inte att han bjöd tillräckligt framåt. När jag tog tillbaka ville jag att han skulle fortsätta trava bakifrån , men lite mera "upp" i stället. Det gick ganska bra, men så fort jag ville att han skulle fram, så tyckte jag att han var lite seg på hjälpen. Inte tillräckligt framme för skänkeln helt enkelt. Vi blev lite oense ett tag och Sune tyckte nog att jag var lite jobbig, men han lät sig övertalas (som alltid) och blev riktigt fin på slutet! :-)

I morgon får han vila, ev fredag också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0