Sammanfattning av tävling

Tänkte försöka sammanfatta helgens tävling.

Gårdagen har jag ju redan skrivit om. Där kan man säga att jag red försiktigt och på säkerhet. Så, idag var planen... satsa järnet! 

Redan första steget på framridningen var jag noga med att Sune skulle svara för skänkeln. Jag var helt enkelt tuffare i min ridning idag och Sune var super fin! Vi fick inte till piruetterna riktigt som vi kan, men jag ville heller inte sitta och nöta dem för mkt på framridningen.

Så fort jag kom in på banan, kollade jag så att han verkligen svarade för skänkeln och bjudningen inne var mkt bättre idag. 

Programmet flöt på utan några stora missar. Fick lite vingel i ena öppnan då Sune missförstod mig. Dessutom blir han lite guppig i formen i öppnorna. Annars var det små missar och vi kan göra bättre piruetter, men ökningarna var bra, serierna satt. Procenten idag blev 62,7. 

Något som var väldigt positivt idag, var att en kvinna (domare) tyckte att Sune varit väldigt fin igår ( hon har sett honom tävla många gånger). Vi är helt klart på rätt väg, sa hon!

En annan kvinna sa idag, att hon tyckte min ritt var värd runt 65%, då hon sett andra ekipage som fick det. Hon tyckte alltså att domaren var lite snål med mig. 

Nu är det ju så att den här sporten är en bedömningssport och har man gett sig in i leken... Men för den delen behöver man ju inte tycka som domaren. Den känslan ryttaren har, överensstämmer inte alltid med poängen man får. Man får då i stället nöja sig med känslan och jobba vidare. Jag utgår ju från att domaren dömer det hon/han ser för dagen. 

Nog om detta nu. Jag är nöjd med tävlingen, även om procenten kunde varit bättre. Vi är på rätt väg och jag vet vad vi behöver förbättra. Det tar vi nu med oss när vi går in i vinterträningen! 



Kommentarer
Postat av: Marianne

Ni gör alltid ert bästa ! Kram !

2013-10-14 @ 09:50:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0