Sammanfattning av tävlingsåret 2013

Då var det dax att sammanfatta den här tävlingssäsongen. Jag tänker inte gå in på varje tävling och start. Först måste jag bara få säga att Sune har gjort en otrolig utveckling i träningen det här året, som inte är slut än. Det har vi Peter Nordlander att tacka för! Ni som har sett oss på träning förstår nog vad jag menar. När vi får till detta på tävling, då ni...
 
Vi har egentligen bara haft två riktiga "plumpar" under den här säsongen. Den ena var vid säsongsdebuten på SRK. Vi red då en Msv A:1 på dryga 57%. Den andra var i Bollnäs, även det en Msv A och även den fick vi drygt 57%. Båda gångerna var det spännt och jag red inte så bra. De ritterna är bara att glömma!
 
Övriga starter har vi en gång ridit på drygt 60% , två gånger på 61%, resten på 62% eller mer. Är ganska nöjd med detta faktiskt. I början av juni kvalade vi till att rida Nationellt och har sedan gjort fyra Nationella starter i år. 
 
Säsongens höjdpunkt är ändå debuten i Intermediere I på drygt 63%! Jag var överlycklig och trodde inte det var sant. Vi var inte riktigt färdig för det, utan tanken var att göra en start i år för att se vad vi ska träna på i vinter. En annan höjdpunkt är när Miranda debuterade på Sune i LB:2 och vann på 70%. Samma dag vann jag Msv A:1.
 
Vi har tagit två vinster och en 3:e placering under säsongen. Då har vi endast startat Msv A  (PSG) eller högre. 
 
Nu blickar vi framåt mot en bra vinter träning och ser fram emot nästa års tävlingar. Förhoppningsvis gör vi fler starter i Int, på ett minst lika bra sätt som i år.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0