Funderingar och bilder från tävlingen

Sune har utvecklats jätte mycket senaste året och travar som en gud på träning. I lördags på tävlingen var han jätte fin på framridningen. Han var luftig och fin i traven, med takt och schwung. 
 
Så fort jag red upp på medellinjen och gjort halt- hälsning, tappade jag allt! Traven blev springig och orytmisk. Jag ändrar på min ridning när jag kommer in på banan och vill antagligen för mycket så det blir bara pannkaka av allt. Varför kan jag inte bara rida runt?! Visst, jag vill ha det där trycket i traven, men kanske jag måste hitta ett mellan läge på tävling... och fortsätta jobba på det på träning?!
 
På nästa tävling ska jag bara försöka att rida runt, utan så mkt krav. Försöka att hitta en bra rytm och ett jämnt flyt, utan att han måste trava stort och flaschigt. Kanske kan vi då hitta ett bra läge, där jag ändå kan visa upp honom på ett bra sätt....
 
Sune gjorde det ändå fantastiskt bra i lördags, som alltid. Först vinna LB:3 med Miranda på 70% och sedan gå ut och göra en bra (Sune var bra, matte mindre bra) Msv A, på drygt 64%. Nu har vi en tävling kvar i oktober, på Färsta. Då blir det en Msv A och en PSG.
 
Här är några bilder...
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Marianne

Mycket fina bilder !Är lite svårt att se skillnaden på er ibland , vad kan de bero på ?

2013-09-28 @ 10:11:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0