Framme för skänkeln

I dag fick Sune sig en rejäl genomkörare. Han kändes väldigt mjuk och fin i uppvärmningen, men var lite seg för skänkeln. Jag har bestämt mig för att rida utan spö nu, för att riktigt få han att svara för skänkeln. När jag rider med spö och tycker att jag inte använder det, så blir det ändå så att man är där och petar. Man får ju inte ha spö på tävling! 

I galoppen var han riktigt fin. Jobbade med det Peter sa sist på träningen; öppna-piruett-öppna. Det är så himla roligt att piruetterna blivit mycket bättre. Nu orkar han ju sätta sig och vända runt. 



Jobbade även med sluta-flytta bakdelen-byte-ny sluta. Är lite svårare i vänster slutan, men vi jobbar på med detta. 

Avslutade med travarbetet. Där fick jag säga åt honom ordentligt några gånger att fortsätta ta i framåt. Framförallt i öppnorna och slutorna. Han var inte riktigt framme för skänkeln helt enkelt. Efter ett tag blev han jätte fin, då avslutade jag och travade  av honom.

Sune blev rejält svettig idag, men det var ett bra pass. Det märks att jag behöver jobba mer med att han ska vara riktigt framme för skänkeln. Ridning utan spö är det som gäller! 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0