Peter träning idag

Idag har både jag och Mirre tränat för Peter. 

Miranda började, eller Peter började att rida Pumba. Hon behöver få hjälp med att få honom känsligare för skänkeln. Det är ngt Peter är expert på. :) Pumba var jätte fin och Mirre fick känna hur han ska kännas efteråt. Läs mer på www.mirandapadellaro.horseworld.se

Sune då, ja han var jättefin redan från start. Jag fick beröm på en gång för galoppen. Det är inte bara traven som blivit bättre, även galoppen har utvecklats. 

Jag började jobba med galoppen, efter uppvärmning. Red några öppnor och diagonal slutor, där jag i slutorna måste tänka på att sitta kvar på bakbenen, så att han inte dyker fram till. 

Gick sedan över till att rida öppna-piruett-öppna. Det gick helt O.K, men jag måste kunna gå ur när jag vill. Märkte även att vi tappade lite galoppkvalitet, så vi gick över till att rida stora arbetspiruetter i stället. Med fokus på galoppsprången och att behålla samma rytmen hela tiden. Detta var ngt Sune tyckte var jätte jobbigt! Men väldigt nyttigt. Nu vet vi vad vi ska jobba vidare med hemma. 

Avslutade med en superfin trav! :) Är jätte nöjd, som vanligt. Det är så roligt att träna! :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0