Sune och Pumba idag tisdag

Precis när ridbanan nästan torkat upp och är jätte fin, då måste det komma snö! Blää! Vi som har tagit av hästarna alla broddar också. Som tur är verkar de klara dig bra ändå och det gick även att vara på ridbanan idag, trots att det är lite snö längst upp. 

Jag började med Pumba idag. Vi fortsätter att rida utan spö och jag rider med Mirres sporrar. Redan när jag skrittar fram ser jag till att han svarar för skänkel . När jag kortar tyglarna ska han fortfarande svara framåt. Brukar börja med stora framdelsvändningar för att få honom att svara för sidförande skänkel, samt att jag går loss honom i sidorna. När jag flyttar för höger skänkel måste jag ha honom väldigt rak i halsen, nästan lite vänster ställd. Åt andra hållet kan jag ställa igenom lite X-tra.

Genomgående passet igenom, kollar jag sedan att han svarar för skänkeln och att vänster bogen är på plats. Jag fick säga åt honom några gånger ordentligt med skänkel /sporren, men sen svarade han jätte bra.

Sune vilade igår, så han longerade jag idag. Han går avspänt och fint.




Kommentarer
Postat av: Lina

Är man duktig så kostar det 3500kr ungefär! Drar man till ordentligt är det typ 5000kr :)

2014-04-09 @ 18:32:20
URL: http://linawikberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0