Det gick åt h-vete

Ja, dagens klass en Intermediere I, gick inte alls nå bra! 

Det började med flera galoppinslag i första trav ökningen. Galoppsteg efter ryggningen, där det ska vara trav. Omslag i ena piruetten och allmänt väldigt segt och spänt! Ja, ni fattar att procenten inte blev mkt att ha ( 58,8). Det enda som kändes bra var båda serierna! Det tyckte domarna också och en skrev så här:


Jag var helt inne på att stryka mig i morgondagens PSG, men efter att pratat med Peter, så bestämde jag mig för att starta ändå. Det är en ny dag i morgon, då tar vi nya tag! 

Efter lite distans till det hela och en analys av allt, så har jag kommit fram till att jag fuskade och stressade på fram ridningen. Jag hade inte ryggen riktigt med mig och har man inte det, så kan man ju inte bara sparka på framåt. Det var nog därför han blev spänd och stod emot och då blir han svår att påverka. Vet inte varför jag stressade fram egentligen?! Jag brukar ju vara noga att inte plocka upp honom för tidigt i formen.... Nå ja, i morgon ska jag ta tid på mig och verkligen känna att han är rund och loss! Nya tag och på't igen bara.

Jag och Mirre blev förresten intervjuade av Sundsvalls Tidning efter ritten. Får väl se om det kommer ngt i tidningen....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0