Fick rida Pumba idag

Mirre började rida honom och det gick jätte bra. Efter en stund började Miranda att må illa och kunde inte fortsätta så.... då fick jag hoppa upp, i mysbyxor och Mirres ridstövlar. ;)

Jag jobbade endel med fattningarna från skritt. Där måste han bli kvickare redan i första steget. De blev också bättre efter några försök. Bjudningen är riktigt bra nu, men jag fick påminna honom i bland i galoppen. När han gjort en bra fattning, vill han gärna hamna tillbaka i sin lunk.

Avslutade med travarbetet, öppnor och slutor. Det gick ganska bra, men jag kände vad vi måste jobba lite med- höger bog- vänster bak! Detta kändes framför allt i höger slutorna. Fick ändå till det hyfsat innan jag gav mig och travade av honom. Det blev en riktig genomkörare för Pumba idag, så i morgon får han nog bara skritta ut.

Vi har även bytt till en remontnosgrimma, som funkade jätte bra.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0