Peter träning

Idag har vi äntligen varit i väg och tränat för Peter igen. Det var ett tag sedan sist. Eftersom Pumba inte riktigt är igång ännu, så var det bara jag och Sune idag. 

Efter uppvärmning började vi med galoppen. Fick rida längs fyrkanten och samla-rida fram-samla. Vi gjorde detta jobb för att han skulle vinkla bakbenen mer och komma upp mera fram till. Därefter gick vi över till piruettarbete. Började att göra en halvpiruett åt båda hållen. Den till vänster är ganska bra, men till höger tappar vi galoppkvaliten och ryggen, då han gärna blir hög i formen. Själva vändningen och centreringen är bra, men han får inte tappa galoppen! 

Här ser man att han går upp i formen, men han sätter sig ganska bra. 

Vi gick då över till att jobba arbetspiruetter i stället. Här fick jag tänka på att behålla galoppen, lägga honom lite lägre och rundare. Det blev då mkt bättre, men detta är ngt jag måste träna vidare på. 

Jag red även igenom saxen som den ligger i Intermediere I och det gick bra. Sedan fick jag prova att rida saxen som den ligger i Intermediere I b ( tror jag det var). Då ska man räkna sprången i saxen,  4-8-8-4. Har aldrig gjort det förut och lyckades på första försöket! :) Det blev däremot inte så snyggt, men vi får väl träna på! 

I slutorna överlag, måste jag ta igenom de lite mer i innersidan. Fick jobba de längs långsidorna och sedan diagonalerna och de blev mkt bättre efter ett tag. 


Vi avslutade med lite passage-piaff arbete. Peter tycker vi ska träna detta i vinter, samt bytena i varje, så vi kan starta en Intermediere I b nästa år! Helt galet om vi skulle klara det! Sune gjorde i allafall jätte fin passage idag, lite svårare med piaffen och övergångarna, men vi har ju nästan inte tränat ngt alls på detta heller. Längtar redan till nästa träning! 

Nu blir det en lite lugnare vecka inför tävlingen nästa helg. Ska göra en planering senare. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0