Ponny debut

Tänk, idag gjorde jag ponny debut! Jag har aldrig tävlat ponny förut. :)

Jag red alltså Pumba i en LA:4 bland stor hästarna idag. Det var även debut för honom, bland stora hästar. Mitt mål var att komma åt honom inne på banan, eftersom han lägger av för Mirre då. Jag får ju ha andra sporrar, så jag satte mig i respekt redan på framridningen. 

Väl inne på banan flöt programmet bra. Han bjöd bra i traven, i galoppen fick jag säga åt honom ngn gång och då blev det bättre. Med några små missar, som gav några 4:or och en 5,5 som betyg, så fick vi trotts detta nästan 64% ( 63,9). Det tycker jag var bra gjort av Pumba! Det räckte till en 2: a placering och ännu en blå rosett. Det har blivit tre stycken i helgen! Inte fy skam! 


Så klart, när vi ändå var i Ö-vik, har vi hälsat på Cocco! Hon mår som en princessa, gick i en jätte stor hage med många kompisar. De är sååå nöjda med henne! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0