Pumba och Sune

Idag började jag med Pumba och Mirre med Sune. 

Jag red med Mirres sporrar, men hade även spö från början. Det hade jag för att göra Pumba uppmärksam och kvick för sporrarna direkt när jag satt upp. Fick säga åt honom några gånger, men sedan kunde jag lägga bort spöt och han var jätte fin i både trav och galopp. Jag tycker det är stor skillnad på Pumba, efter behandlingen! :)

Mirre red Sune först och red lite förvänd galopp, skänkelvikningar, slutor. Mot slutet red hon även igenom LB:3. Det gick bra, men hon kunde inte programmet riktigt ännu. :) Efter henne red jag bara igenom Int. I, utan några krav alls och bara låg och rund i formen. Det gick bra! :)

I morgon får hästarna vila och på torsdag rider Mirre bara igenom LBn, sen blir det tävling hela helgen...

Pumba... i räser lugg :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0