Äntligen julledigt

Äntligen har jag julledigt! Det betyder att vi kan rida och köra hur mkt vi vill...

Eftersom ridhuset är ledigt på fredagar, passade jag och Mirre på att åka upp nu i em/ kväll. Lyxigt med ett helt ridhus, helt för oss själva! :)

Fokus idag, var galopparbete. Det är något vi fått vänta med tidigare,då underlaget är så hårt överallt nu. I allafall så blev det några styrke övningar i galoppen. Sune kändes fin, även om jag fick påminna honom i bland om att aktivera sina bakben lite till. 

På slutet gjorde vi byt-byt, det tar sig... Avslutade med en härlig trav, innan jag gav mig. Måste säga att traven verkligen tagit sig på sista tiden. Så kul! 


Mirre och Pumba gjorde ett jätte bra pass. Mest galopparbete för de också. Det är något de ska fortsätta jobba med. Pumba behöver stärkas mer i galoppen. Då kommer det bli jätte bra och traven kommer på köpet. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0