Sammanfattning året 2014, del 2

Juli
Xet startar på Bergsåker, men blir oplacerad i ett lopp som går väldigt fort på slutet. Vi är ändå nöjd med Xet. 
Vi kollar upp Pumba, som inte är sig lik. Det visar sig att vi får behandla bägge fram. Värmen kommer och man får rida tidigt på morgon eller på kvällen. Xet gör en start i O-viken, men vill inte riktigt. Det var väldigt blöt bana, eftersom de vattnat så mycket. 


Augusti
Värmen fortsätter, vi tillbringar mycket tid vid Gissjöbadet.


Xet startar monte på Bergsåker och blir 3: a! 
Mirre och jag tävlar Sune på Färsta. Mirre tar en 4:e placering i LBn trots många missar. Mig och Sune går det sämre för i PSG och Int. Hittar ingen bra känsla och bara stressar i ridningen. Procenten inget att hänga i julgranen, men ändå lärorikt. 
Xet startar monte på Solänget och tar sista pengen. Något stör honom igen. 
Mirre fyller 13 år och jag 40. Vi firar i Åre, jätte mysigt! 
Vi får tråkiga besked, men är ändå hoppfulla. Åker till Ö- vik på tävling med Pumba. Mirre tar en 2: a placering och laget blir 2: a. 


Jag gör tävlingsdebut på ponny. Rider Pumba i en L A:4 och blir 2: a på nästan 64%! 


September
En månad jag helst vill glömma! Den 20/9 somnade min älskade mamma in, efter en kort tids sjukdom! <3

Xet startar i Östersund, men blir oplacerad och något är fel. Dessutom uppdagas världens spelskandal, som senare visar sig vara ett datafel.


Mirre fortsätter plocka placeringar med Pumba och laget slutar totalt 2: a! 
Den 20/9 startar Mirre i Östersund med Sune, en LB och en LA och vinner båda klasserna!  Det är en dag jag alltid kommer att minnas, av olika anledningar....

Oktober
Xet behandlas vänster fram igen och får sedan vila i två månader.  Mirre rider sitt första junior/ Young rider DM på Sune och blir 3: a! 


Säsongen avslutad med Pumba på bästa sätt...

Hästarna får en lugnare period nu. 

November
Hästarna är pigga och verkar ta den lugna perioden på rätt sätt. Vi börjar köra igång Xet igen och har nu skaffat lampor, så vi ska kunna köra under veckorna. 


Mirre rider KM med Pumba och blir 2: a! I slutet av månaden får vi på vinterskor och kan köra igång träningen lite mer, men det blir då hårt i stället och ingen snö.

December
Jag rider Pumba endel i början och både han och Sune känns bra och verkar trivas med ett lite lugnare upplägg. Tillslut kommer snön och det går äntligen att rida ordentligt även hemma. 
Xet gör sin första start ( monte) sedan början av september och han gör oss inte besviken utan tar sista pengen. Det fattas fortfarande det där " lilla" X-tra. Julafton firas hemma hos oss, tillsammans med pappa. Var speciellt jobbigt en sån dag, när inte mamma fanns med oss. 


Det har varit kallt några dagar, men verkar äntligen ha vänt nu. Hästarna är pigga och glada! 
Nu är det bara nyårsafton kvar, sen är det ett nytt år.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0