Håller igång

...hästarna så gott det går. När det inte är någon snö, är det bästa stället att rida på ängen. Där finns ju inga lampor, så det blir på helgerna och någon dag i veckan när jag är ledig eller slutar tidigt. Emellanåt skrittar vi även ut med hästarna. 

Nu verkar det som detta upplägg är bra, för både Sune och Pumba känns bättre och bättre. Det blir mest traven jag jobbar med. Vill inte galoppera så mkt, eftersom det är ganska hårt. Vi får ta galopparbetet så fort snön kommer! 

Pumba var först ut idag och han känns nu bara bättre och bättre. Fokuserar på rakriktningen ( jämnt stöd i handen), kvick för skänkeln. Bogarna på plats, men utan att " ratta" för mycket, utan mera forma honom med skänkeln. I dag gjorde vi skänkelvikningarna för vänster skänkel endast några steg och sedan rakt fram. Efter några gånger på det viset, sköt han inte ut höger bogen och bet inte fast. 
Pumba


Sune går bara bättre och bättre. Efter uppvärmning " gungade " jag igång traven, med mera schvung och gung. Han kom direkt in i den och jag kunde börja med öppnor och slutor nästan på en gång. Jag tänker på att rida avslappnat och inte hålla fast honom. Avslutade tidigt, då han var så duktig. 

Har även klippt Xet idag, andra gången. Tog längre ner på frambenen och lite på huvudet. Blev ganska bra, lite randigt...

Xet



Kommentarer
Postat av: Lina

Heej! :D Marc va en supertränare, väldigt lik Peter på många sätt! ;) kommer absolut träna för Peter också i fortsättningen, honom släpper jag inte ;) Men just denna gång kommer jag inte ha råd att träna för honom efter denna helg.. Tråkigt nog :(

2014-12-10 @ 12:10:58
URL: http://linawikberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0