Klippt

Idag har jag brottats med Pumba. Har nämligen helklippt honom idag. Det är inte helt enkelt. Han är nämligen kittlig mellan frambenen, bakom frambenen (sadelgjords läge), under magen och bak i ljumsken. Dessutom är han väldigt känslig om öronen, så när man närmar sig öronen uppe i nacken vill han inte alls vara med! 

Jag var alldeles svettig, hårig och ganska trött i kroppen när jag var färdig. Fick ändå till det till slut och det blev faktiskt riktigt bra, för att vara mig. :) Nu är han (hyfsat) fin tills han ska tävla om två veckor. Efter klippningen gick vi en promenad med Pumba och Sune.

Kommentarer
Postat av: Lina

Taack! Känns riktigt bra inför säsongen :D
Vi bodde mitt på anläggningen i ett litet hus med några rum och med kök och sådär. Anmälde det genom tdb. Va smidigt med att det va mitt mellan stallet och ridhuset och helt okej rum. :) Jag körde ner på ungefär 3,5 timme, mer eller mindre upp och ner. Då stannade vi två snabba stopp för att kolla Sherri bara :) Gick bra och lätt hela vägen ner och upp!

2014-02-09 @ 20:44:01
URL: http://linawikberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0