Dagens Sune och Pumba

Båda hästarna fick idag gå lösgörande. Rund, låg form, framme för skänkeln och lätt i handen.

Jag började med Pumba. Han vill gärna putta ut vänster bog, förböja sig till höger. Här ställde jag till vänster( för att få in bogen) och flyttade undan han för höger skänkel. Efter ett tag kunde jag räta ut lite mer. Han måste bli jämnare på båda tyglarna, men vara eftergiven i sidorna, utan att förböja sig. Jag fortsätter med samma arbete i morgon tänkte jag.

Sune då.... ja, han har lite samma "problem",  Vänsterbogen vill åka ut lite i bland. ( Han känns förövrigt väldigt fin). Skillnaden är, att på Sune är det lättare att få allt på plats. Men man får heller inte glömma att vi bara haft Pumba i fem månader! Det tar tid att rida till och rida ihop sig på en ny häst. 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag passade oxå på att rida idag, härligt :)

2014-01-25 @ 22:12:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0