Riktigt fin!

I dag var jag och Mirre upp till Ånge och red igen. Vi var fem stycken som samsades idag och det är bra träning för mig och Miranda, som alltid rider själv annars. Jag var fokuserad och koncentrerad på mitt och kom till bra ridning.

Sune var jätte fin idag. Det var ett sånt pass när man kan göra lite av varje... och det gjorde vi. Bl.a. galopp saxen i Int., som vi inte gjort sen i somras. Från början blev sista bytet lite sent, men efter några gånger blev det bättre. Red även skolorna i trav, som de är i Int. Många saker flöt helt enkelt bara på idag. 

I galoppen gjorde jag även "styrke övningen" jag fick av Peter: 
Man rider på ex vis kvartslinjen i sluta ( en bit), sedan rider man en halv volt, med tagen bakdel och fortsätter i sluta på nästa sidas kvartslinje osv. Det är väldigt viktigt att man håller linjen och inte glider ut. En väldigt jobbig, men bra övning.

Testade även ngn serie i vartannat och de funkade bra. Här jobbar jag med att hålla honom rak. Annars när jag jobbar med bytena, räknar jag inte utan tänker på kvalitén i stället, att det blir rakt. 

Helt enkelt ett jätte bra pass. Ev. åker vi upp på tisdag igen. Marco tyckte vi skulle åka in och rida nu när det inte går hemma. Vilken man, man har! <3 I morgon skrittar vi ut i allafall, för det kan man göra....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0