Sune igår och Pumba och Xet idag

Igår när jag red Sune tränade vi lite på piaff och passage.... eller ja, det är en liiiten början till detta. Han är faktiskt riktigt duktig tycker jag! Är ju även bra träning för att stärka honom ytterligare.

Idag fick Sune vila. Istället red jag Mirres fina Pumba. Jag hade på honom en graman idag, för att kunna "runda till" honom ytterligare. Dels för att slippa " bråka" med honom och för att det är enklare när jag har lite ont i armen. 

Jag fick verkligen igenom honom och gramanen hjälpte även till att hålla honom rakare. Jag kunde även hålla honom rund i alla övergångar. 

På slutet lättade jag på gramanen och han kändes jätte fin! Det kändes att han kommit upp med ryggen och bogarna var på plats. 

Pumba

Det blev ingen körning med Xet idag, Marco har fått ryggskott!!! Istället tömkörde jag honom och jä....r vad fin han va! Nu börjar han arbeta i bra form, han är mjukare i sidorna och vilken trav han har. Den skulle man ha på en dressyrhäst! -;)

Xet



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0