Tävling med Mirre och kvällspass på Sune

Idag har vi alltså varit i Njurunda och tävlat, eller Mirre och Pumba har tävlat. Målet med den här tävlingen var att Pumba skulle ta skänkeln och bjuda framåt...även inne på banan. 

Sammanfattningsvis kan jag säga att Mirre red jätte bra och fick igenom det hon ville. Det blev inga super procent, men de är ändå på rätt väg. Nu vet Miranda vad hon måste träna på och vad Pumba måste jobba med. Läs mer på: www.mirandapadellaro.horseworld.se

Finaste ekipaget

Vi var hemma strax efter 19.00, då tog jag och gjorde iordning Sune för ett pass på banan. Känner mig full av energi! Undra om det är för att vi gick/sprang i morse?!
Idag höjde jag ribban lite med Sune. Jag red honom ett snäpp rundare och mer ihop. Sune har för vana att lätt hamna i sin "bekvämlighetsform". Så idag tänkte jag verkligen på att ta igenom det där lilla X-tra, så ryggen verkligen kommer upp. Red lite mer rörelser idag, men hela tiden i den runda formen. Jag får verkligen hålla efter, för att han inte ska krypa upp lite. 

Avslutade med travarbete runt 4-kanten med många halvhalter.  Här fick jag vara supernoga så att han inte hamnade i formen, där han helst vill gå. Han blev då jätte fiiin! :-)

I morgon får han vila. Jag jobbar sent och har sedan en träning på kvällen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0