Vila

Alla hästarna har vilat nu måndag-onsdag. Sune och Pumba tävlade ju hela helgen och Xet startade i fredags. Viktigt att ge de några dagars återhämtning, både för kropp och knopp. 

Egentligen skulle jag ha ridit Pumba idag, men när jag slutat jobbet åskade och regnade det. Jag får rida honom i morgon i stället. Sune får nog vila även i morgon faktiskt. Han har tränat på bra sista tiden och jag vill inte att han ska vara sliten i kroppen. Dessutom är han en sån häst som bara blir bättre efter några dagars vila, när han tränat och tävlat en period. Pumba å andra sidan, kan bli stel när han står i några dagar men han måste ju också få vila. Man får ge honom tid att bli mjuk och varm när man rider efter att han vilat. 

I morgon går våran bästa Mirre ut 6:an. Då är det skolavslutning i kyrkan.



Kommentarer
Postat av: Marianne

Jättefin bild ! Då ses vi vid kyrkan !!!

2014-06-11 @ 19:47:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0