Dyrgrip

Nu är han dyr, Sune. Skämt å sido, det är han alltid. :)

Träningen för Peter idag gick så himla bra. Det låter kanske löjligt, men det går faktiskt alltid bra när jag tränar för Peter. Det har hänt så otroligt mkt med Sune och det känns som vi går framåt för varje träning. Fick mkt beröm, både av Peter och folk som tittade på.

Vi började passet med att checka av att Sune var riktigt loss. Red förvänd galopp och motställde, samma i båda varv. 

Därefter fick jag göra en annorlunda, men väldigt bra övning. Jag red fem serpentinbågar och vid passerande av medellinjen bytte jag till förvänd galopp. Här gäller det att ha hästen riktigt på hjälpen och dessutom hinna få den rak innan och efter bytet.

Nu var Sune bra igång och vi jobbade då med travslutorna. Först efter spåret och sedan på diagonalerna. Från början red jag alldeles för kontrollerat. Du rider som om du skulle rida passage! Släpp lite på kontrollen och lita på att han fortsätter i samma trav. När jag gjorde det blev det mkt bättre. Fick även tipset att i slutorna, luta mig lite framåt inåt. Utan  att släppa det yttre sittbenet ur sadeln. Detta gjorde att jag satt med, mera i slutan och att jag fick bättre tramp i inner stigbygel.

På slutet tog vi galoppen och den övning jag jobbat med ett tag nu, som förbereder piruetterna. Peter tyckte att han blivit både kvickare och starkare, så jag fick gå in och göra en riktig halvpiruett. Här måste jag nästan tänka ryggning, för att få den mer centrerad och jag måste förhålla i varje språng på yttertygeln, så att han inte går i väg. Efter några försök, gjorde vi de bästa piruetter vi någonsin gjort! :-)

Avslutade sedan med lite trav och oj, oj vad han travade! Så nu är han riktigt dyr min prins.




Kommentarer
Postat av: Anna Johansson

Gud vad kul. Jag förstår att du jublar inombords. Det låter som om ni hade en riktigt härlig känsla! Då kan du snart rida in å säga -jah där satt den ;).

Svar: Ha,ha ja, jag hoppas det Anna! Om man åtminstone bitvis kunde få samma känsla som på träning, när man tävlar. ;-)
lizettepadellaro.blogg.se

2014-03-04 @ 22:30:24
Postat av: Jenny

Härligt! :D Måste kännas helt fantastiskt roligt! Bra jobbat :D

2014-03-05 @ 06:56:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0