Hästarna idag

Idag är det tisdag, lika med ledig dag för mig. Har jobbat alla tre hästarna idag och har precis kommit in nu. 

Jag började med Xet. Tömkörde han och nu kan jag ställa liiite till vänster, utan att hela hästen ramlar ditåt. Han blir helt klart bättre och bättre. Stretchade honom i sidorna när jag var klar.
Xet


Pumba har gått jätte bra i två dagar nu, så idag red jag bara ca 30 minuter på honom. Han känns jätte fin nu. Miranda har verkligen hittat rätt med honom. Fick ta igenom lite ställning till vänster och lätta ofta på den handen, för att han inte ska lägga sig på. Överlag är det stor  skillnad på honom nu.

Pumba



Sist, men inte minst var det Sunes tur. Idag hade vi kandaret på. Rider alldeles för sällan på det. Jobbade endel med bytena idag och jag fick ta om några gånger innan jag hittade rätt. Det gäller att jag har honom rak och jämn på bägge tyglarna. Annars börjar han att svaja, blir inte helt på hjälpen o.s.v.

Avslutade med travarbete, öppnor och slutor. Traven var jätte fin, men jag fick ta igenom vänster ställningen lite och då blev det bättre. Det är små grejor, men det gör så mycket! 

Sune, idag i ett tunnare täcke.



En bra dag, som vanligt. Nu längtar jag tills ridbanan tinat och torkat upp...





Kommentarer
Postat av: Lina

Härligt att hästarna går så bra! :D När blir första tävlingen med Sune? :)

Ann Bergman heter hon som va och masserade hos oss förresten. Hon är nerifrån, vad jag fattade det så bodde hon inte jättelångt från Jättendal. Hon håller även på med sadelprovning :)

2014-03-11 @ 16:50:56
URL: http://linawikberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0