Det gick åt h-vete!

Ja, det kan man lugnt säga om dagens start, lite drygt 57%!!!!!

Idag var planen att spänna bågen ordentligt. Ha han väl framme för skänkeln och att han skulle behålla bärigheten i den stora traven. Göra centrerade piruetter där jag ville att han skulle sätta sig och vända redan på första steget. Det gick jätte bra på framridningen, han var superfin där...

Inne på banan spände han till ngt och stod emot lite. Jag försökte rida på honom och travdelen var väl helt O.K, även skritten. 

När jag kom till första piruetten sätter han sig bra, lite för bra. Han orkade inte riktigt och det blev ett omslag.....som jag, min knöl, inte rättar. Vilket resulterar i betyg 0 (!) på bytet efteråt!!!! Sen gör jag samma dundertabbe en gång till... en till 0:a efter andra missade piruetten!!! 

Såååå, summa sumarum, med tanke på två missade piruetter, där det är kofficient och två dundermissar av mig med två 0:or som följd... ja då är jag faktiskt nöjd med resultatet. Jag har hellre 57% och rejäla missar i protokollet, än inga missar och 62%.

Jag var fullt medveten innan dagens start att det kunde bli många missar, när man trappar upp ett snäpp. Jag tyckte att denna tävling var bra att testa på. Nu vet jag mer hur jag ska rida i Umeå när vi ska dit och tävla och det är jag glad för! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0