Lite segt och trasig tygel

Idag när jag skulle rida Sune, gick jag med honom först. Det var väldigt kusigt och han stannade och kliade sig. Jag var lite oaktsam och vips, så hade han klivit av stångtygeln! Gahhh! Jag som ska tävla i morgon...får försöka fixa en ny på ngt vis. 


Själva ridpasset gick väl så där. Han kändes lite seg. I och för sig inte så konstigt när han vilat i två dagar... Dessutom fick jag ta Mirres sporrar, som inte satt nå bra, för mina ligger i Marcos bil! De åkte ner hela tiden, så det var lite svårt att komma åt honom.

Piruetterna var bättre idag. Jag tog ett hoppspö på högerbogen i vänsterpiruetten och då fick jag med honom bättre redan i första steget. 

I traven var han som sagt lite seg tycker jag, men blev ändå bättre mot slutet. Jag tror och hoppas att han är bättre i morgon, så jag tror att jag ska spänna bågen ytterligare i morgon, försöka i allafall. :)

Pumba var lite styv och stel från början, men efter ganska mkt galopparbete blev han mkt bättre! :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0