Svettigt pass

Har ridit både Sune och Pumba idag. 

Började med Sune. Hade kandaret på idag och jobbade mest med galoppen. Tänkte mkt på formen, att nacken ska vara uppe. Jobbade även endel med piruetterna. Först på en fyrkant, vände i varje hörn. Sedan helpiruetter. Den högra är bättre än den vänstra. Vi jobbar på med att få ett bättre första steg. 

Pumba fick jag jobba lite med från början idag. Han ville inte riktigt ta stöd på höger tygeln i vänster varv. Jag upplever även att han inte ställer igenom till vänster riktigt. 

Efter ganska mkt galopparbetet där jag ändrar mkt på honom, så blev han till slut bättre. Jag märkte även att man måste rida honom med ganska mkt ytterhjälper, för att vända med honom. Det är så lätt att man bara vill dra i innertygeln, när man i stället måste ha honom på båda tyglarna. 

Han blev i allafall jätte fin på slutet. Red både öppnor och slutor i trav utan problem. Svettigt blev det....




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0