Peter träning - bildbomb

I dag har vi alltså tränat för Peter igen. Efter uppvärmningen började vi med traven, men där blir han lite av och på. Det blir lite för mycket åt passage hållet, i stället för att han travar på med energi framåt och svingar genom kroppen. Framförallt i skolorna tappar vi traven. Peter ville då gärna känna på honom, dessutom var det ett tag sedan han gjorde det, så gärna för mig. :) OJ, OJ vad min häst kan trava alltså! Jag kan lova att vi inte ens fått till hälften av det han visade idag, på tävling ännu.... Dessutom fick Peter till tre byten i varje! Det har han aldrig gjort förut. Det kanske inte är omöjligt ändå att rida en Intermediere A eller B?!
 
Som vanligt när Peter ridit får man en fantastisk känsla och det är ju jätte bra. Då vet man vad man ska leta efter. Jag kände direkt att Sune var mycket mer uppe med bogarna och hade kvar energin i rörelserna. Jag måste påminna honom att fortsätta trava, stämma av och svinga genom kroppen, MEN jag får inte bli fast i handen. Den måste vara flexibel hela tiden. Jag lyckades också göra flera byt-byt! :)
 
Framskrittning för hand
 
uppvärmning i skritt, trav...
 
 
...och galopp
 
Trav i låg och rund form.
 
Svingar traven genom hela kroppen.
 
En härlig öppna
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0