Peter träning

Idag har jag äntligen tränat för Peter igen. Som vanligt, när man rider för honom, gick det jätte bra! 

Efter uppvärmning fick jag börja trava över bommar. Det är verkligen ett super bra sätt att hitta takt och rytm. Jag måste tänka på att jag inte "överrider" hela tiden. Det blir lätt så att jag rider " som om pilbågen är spänd hela tiden". Samtidigt som jag säger åt Sune att gå framåt hela tiden. Jag måste börja åka med, bara räta upp mig räcker ibland, när jag vill stämma av. Inte ta åt mig handen så mycket, utan lätta av och låta honom vara. Rida med känsla! Lättare sagt än gjort, men vi fick till det och jag kunde faktiskt åka med. 

I galoppen var det samma tanke. Släppa igenom sprången genom kroppen. Sune ska ju fortsätta att galoppera med samma språng och genom ryggen både när jag rider framåt och när jag samlar. När jag samlar ska de bli mera uppåt i stället. Fick till en riktigt bra galopp av det här jobbet. 

Nu blir det till att fortsätta med det här jobbet på Sune fram till jul, sen börjar vi med krumelutterna igen. :)

Tyvärr inga bilder från träningen idag, glömde kameran. :(

Sune innan vi åkte



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0