Ponny dressyr

Tänk att det är så roligt att rida ponny! Jag tycker det är så himla roligt att trimma Pumba. Tur att jag får låna honom iallafall en gång i veckan. :)

Idag blev det ca 40 minuter allt som allt, med mest fokus på galopparbetet. Vi ska ju stärka honom i galoppen i vinter är det tänkt, så jag jobbade mkt öppnor och slutor. Han har lite svårt att " runda" till sig i högersidan. Jag vill kunna lätta på höger hand och han ska då vara kvar i höger ställningen. Det blir gärna att han rätar ut sig i stället, men han blev ändå bättre efter lite jobb. Dessutom är det ju ngt vi måste hålla efter hela tiden. 

I morgon får Pumba en välförtjänt vilodag. Då blir det Sunes tur i stället. Jag tänkte longera honom över bommar då. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0