Ridhus pass

Idag tog vi med Sune och Pumba upp till ridhuset i Ånge. Skönt att få rida på bra underlag. Det är man inte bortskämd med! 

Började värma upp låg och rund i alla gångarter. Var noga att ta in vänster bog redan från början. Därefter tog jag galopparbetet; fram- tillbaka, öppnor slutor och arbetspiruetter. Jag tycker Sune var lite seg för skänkeln, så ett par gånger fick jag säga åt honom ordentligt. 

Avslutade med travarbetet. Där tycker jag att jag hittat ett bra sätt att få igång schvung och takt i honom. Det går absolut inte att stressa fram! Även här växlade jag mellan vanlig trav- passage trav- mellantrav osv. Lika som i galoppen, tycker jag att han blev seg för skänkeln, men efter till övertygelse så blev han jätte fin! :)

I morgon får han vila, sen är det Peter träning på tisdag. Då hoppas jag han är ännu bättre än idag. 

Svettig Sune




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0