Ombyte är bra

Idag red jag Pumba och Mirre red Sune. Det är så himla nyttigt för oss båda, att byta hästar ibland. Nu är det ju så att Mirre ska tävla Sune om ca två veckor och sen även rida DMet, så då behöver hon rida ihop sig med honom. 

För mig är det också nyttigt att sitta på ngn annan häst ( ponny) i bland. Det är dessutom väldigt roligt att jobba med Pumba! :) Det känns som vi hittat en växel till nu, så nästa år kommer Mirre och Pumba bli riktigt farliga! 

Idag satte jag på gramanen, så att han inte ska bli så stark när vi rider ett högre grundtempo. Det funkade jätte bra. Jag hade Mirres korta sporrar och ett spö från början. Var jätte noga att han tog skänkeln direkt, annars sa jag åt honom ganska bestämt. Därefter kunde jag lägga bort spöt och han var jätte känslig för skänkeln. Red lite öppnor och slutor i ett högre grundtempo, funkade bra. Både jag och Mirre travade över bommar också idag. Det ska jag fortsätta med i morgon. Tänkte även jobba lite mer galopp med Pumba i morgon. Även då med gramanen på. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0