Tre hästar ridna

Idag har jag ridit tre hästar. Pumba, Sune och Xet. 

Började med Pumba, som var som vanligt idag igen. Skönt att det inte blev värre! Pumba var jätte fin i ridningen. Red lite delar ur Msv C:1 och det gick riktigt bra. Nu när bjudningen är bättre kan man rida med mer kvalité också. Nog för att jag hade lite längre sporrar idag ( inget spö), men jag behövde bara använda de ifrån början, sedan kunde skänkeln mest hänga. 


Därefter red jag Sune. Han kändes väldigt mjuk, fin och följsam på en gång idag. Värmde upp och red sedan lite delar ur Msv A, innan jag red igenom programmet. Jag tog om travdelen en gång, för jag tyckte inte han var riktigt framme för skänkeln. Oj, vilka öppnor och slutor han gjorde! Tänk om vi kan få till endel av hur han var idag, på tävlingen. Då skulle jag bli super nöjd! 


Till sist red jag Xet. Har alltid haft ngn som stått framför honom när jag hoppat upp förut ( han har haft lite svårt att stå still), men idag testade jag helt själv och det gick jätte bra. Han är så snäll! 
Red lite dressyr på ridbanan. Han blir bättre och bättre ( mjukare). Tyckte att han hade lättare att hitta sin egen balans idag och kunde då lättare hålla igång traven både på rakt och böjt spår. 


Jag hoppas verkligen att vi kan hitta ngn som vill lägga ner lite tid på ridningen på honom. Jag är övertygad om att han kan bli en jätte fin ridhäst! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0