Igång igen

Idag har jag äntligen startat upp Sune igen efter hans vilovecka. 

Som jag säkert sagt ( skrivit) tidigare, planerar jag sällan in viloperioder på Sune. Jag tycker att det istället är viktigt att känna av och lyssna på hästen när den kan behöva ta det lite lugnare. Dessutom vet man aldrig om/ när det blir oförutsedda vilodagar/ perioder. 

Hur som helst, efter tävlingarna i Ö-vik, kände jag att det var dax för Sune att hämta igen sig lite. Så han har nu vilat en vecka, bara varit häst och gått i hagen. Idag joggade jag igång honom igen. Han känns som vanligt mjuk, pigg och fin. Från början var han lite väl lätt i kontakten, men allt eftersom han kom igång, tog han mera stöd längre fram. Vi började lite lugnt i rund låg form idag och i morgon trappar vi upp lite mer. 


När vi gjort klart i stallet passade vi på att träna spola benen på Dante. Han tycker det är lite läskigt, men var jätte duktig idag och vi kunde spola alla fyra benen. :-) På onsdag ska han förresten mätas för första gången, spännande! I morgon får jag äran att tömköra Dante, blir kul att se hur han jobbar. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0