Ridning och lastning

Idag fick Sune gå ett kortare men ganska intensivt styrkepass, men jag fick börja med att ta av honom ena bakskon som satt löst. Hovarna ser hemsk ut nu, eftersom det gått så lång tid mellan skoningarna. På måndag kommer hovslagaren, men jag ska träna innan, så jag hoppas skorna sitter! Ska försöka slå fast bakskon i morgon. 

I allafall fokuserade jag på galoppen idag. Piruettgalopp och arbetspiruetter där han behåller galoppkvaliten. Det är svårt det här och jag hoppas jag kan få lite hjälp på måndag. 

Sune fin i grönt! 

Mirre har även ridit på Dante idag. Första " riktiga" ridpasset. Det blir lite vingligt ibland, men oj vad det finns mkt att utveckla i denna ponny!  Mirre lotsar honom jätte bra! Han har lite svårare för att fatta höger galopp, han vill även skjuta ut högerbogen, så det hänger antagligen ihop. Det är bara att träna på, han lär sig fort. 

Efter ridningen var det dax för lasträning. Jag var inställd på att det skulle ta ett tag.... Efter ca 20 minuter var han inne helt. Då backade vi ut honom och lastade in igen, på några minuter. Då stängde vi och for en kort sväng och sedan lastade vi av. 

Han var så duktig och allt var väldigt lugnt och harmoniskt. Det var bara jag och Mirre och jag stod bara på sidan, så att han inte gick på sidan av rampen. Vi hade repgrimman och morötter, inga linor. I morgon provar vi igen. Tror det är bra att göra det intensivt från början, så att det befästs. 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Åh va bra att det funkade så bra! Hejja ☺

Svar: Ja, det var skönt! Nu ska vi fortsätta träna så blir det bra.
lizettepadellaro.blogg.se

2015-08-29 @ 19:27:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0