Jogging och lite muskelstretching

Idag blev det ett lugnt jogging pass med Sune, i alla gångarter. ( Vi skulle ta ett lugnt pass efter massagen) När jag joggar rider jag en rund, låg form. Mycket raka linjer och övergångar mellan olika gångarter. Jag vill känna att han tar ett jämnt och lätt stöd i handen. Att han känns jämn och mjuk i sidorna och att han driver på lika mycket med sina bakben. Sune kändes väldigt fin! 

Efter ridningen gjorde jag mina " övningar". Man kanske kallar det för att man stretchar musklerna!? Sune är en häst som väldigt lätt tar åt sig av detta. När jag var klar sänkte han direkt på hals och huvud och tuggade. Han blev väldigt avslappnad. 


Så här såg det ut när massören la en spikmatta på hästarna. Det tyckte de om! Bild från Google. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0