Tävlingsplanerat

Jag och Mirre har suttit och gjort en grovplanering för tävlingssäsongen i kväll. Det blir inte så många tävlingar för mig, men det gör inget. Jag vill rida PSG och Int I, men har ingen lust att fara land och rike runt. Jag har tävlat sedan 1989, men då var det hoppning först och sen dressyr.  Därför känner jag att det är viktigare att Mirre får satsa nu och det vill hon. Jag kommer ändå att fortsätta vidareutbilda Sune och tävla lite grand.

Mirre kommer att tävla både Pumba och Sune och har nu satt upp tydliga mål för båda hästarna, både kort- och långsiktiga. Jag tycker att det är lika roligt att åka med Mirre på tävlingar, som att tävla själv, men mycket mer nervöst! ;) Det kommer att bli en rolig och spännande säsong. 

Idag blev det ett lösgörande pass på ridbanan. Endast låg, rund form och inte så mkt krav. I morgon ska Mirre träna med båda hästarna för Linnea. Blir spännande! 

Xet gick också att pass idag, väldigt lugnt. Vi har nu lättat på hans träning, efter en tung vinter träning. Han var väldigt pigg och glad! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0