Hjälp av Mirre

Idag var det min tur att rida Sune. :)

Planen var att träna på piruetterna, som vi inte riktigt får till. Idag tog jag hjälp av Mirre. Hon fick stå på backen och peta in bakbenen, medan jag galopperade runt henne. Sune är ganska bekväm av sig, så när jag samlar galoppen tappar han energin och det går ju inte om man ska göra en piruett! Eftersom detta arbete är ganska styrkekrävande, tog vi endast korta stunder i taget. Även om både jag och Mirre är överens om att det är inte styrka och kondition som fattas, utan mer teknik och energi. 

Hjälpen gav bra effekt och när jag sedan testade att göra vanliga piruetter, gjorde han en jätte fin till höger. Den vänstra är inte lika bra, men det är bara att träna på. 

Målet är att kunna vända i lugna luftiga språng, med bra energi i bakbenen. Därför ska vi nu jobba på det här viset en gång i veckan. Hoppas det ger resultat! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0