Igång efter mini vila

Har precis ridit ett första joggingpass på Sune, efter hans mini vila ( tre dagar). Sune är en av de få hästar, i hans ålder ( tror jag), som bara blir bättre och mjukare! efter några dagars vila. Idag var inget undantag. Han kändes väldigt mjuk och fin. Dessutom red jag utan sporrar och han svarade bra för skänkeln. 

Idag tänkte jag på att ha honom låg och lite längre i formen, så att nosen får komma fram, samtidigt som jag har ett bra driv bakifrån. Jag vill att han ska ta ett stöd längre fram, eftersom han gärna vill bli kort i halsen och tappa drivet bakifrån. Tyckte det kändes riktigt bra och sånna gånger får jag verkligen övertala mig själv att vi ska " bara" jogga idag. Det är så lätt när de känns bra, att man vill plocka upp formen och  rida flashiga gångarter, men jag höll mig till planen. Hittade ett bra driv och gung ändå, i den lägre formen. 

Efter passet fick Sune lite liniment och massering. I morgon är det Mirres tur att rida. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0