Två hästar ridna

Tisdagar innebär ridning av båda hästarna. 

Jag började med Pumba idag. Där ska vi nu vara super noga och konsekvent med att han svarar för skänkeln. Red med spöt i början av passet, för att kunna göra honom superkänslig för skänkeln och det blev han verkligen! :) När jag sedan red utan spöt, svarade han jätte bra. 

Jobbade med att han inte ska göra sin vänstersida lång, framför allt i högervarvet. Gjorde skänkelvikningar och tiometers volter riktigt bra. 

Med Sune har jag jobbat mkt förvänd galopp sista tiden och den har blivit så mycket bättre. Fortsatte med det idag och red lite linjer ur Msv C, utifall Mirre ska rida den på lördag. Det var inga problem och jag tror det blir lite enklare för Mirre att rida den nu, när jag jobbat den så mycket. 

Efter galoppen och några tillsägelser att han faktiskt måste lyssna på skänkeln, han med, så blev traven jätte fin direkt.  Det är sån härlig känsla när han travar med schvung och gung i kroppen. 

Nu får vi nog planera om veckan lite, så att Mirre rider Sune innan tävlingen på lördag. Fredag åker vi nog upp till Ånge så hon får rida igenom programmen. 

Lurvpelle ;-)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0